Gardening!

måndag 26 mars 2012

Vårteckensutmaningen 2012!

Vårkrage 2012-03-24.
Ljuvliga tid!
Var morgon har det hänt något nytt!
Bilderna är från i lördags och de känns...
Redan gammla.
Det verkar hända mest på nätterna eller...
Är det jag som inte hinner uppmärksamma...
Det som sker under dagen.
Perennerna har alltsedan lördagen börjat synas.
Dessa små sprirande gröna hopp...

Daglilja 2012-03-24.
Fyller mig  med glädje.
På morgnarna är jag fylld av förväntan.
Vad har skett under natten?
Nu syns redan dagliljan och vallmon.

Vallmo 2012-03-24.
Det jag tycker allra roligast är att mina små snödroppar fått sällskap...
Av en  liten krocus.
Jag gissar att den kommer att slå ut idag.

Krocus 2012-03-24.
Våren är en härlig tid.
På himmlen har jag sett och hört svanar samt olika arter av gäss.
Jag har hört men ännu inte sett bofinken.

Vintergröna 2012-03-24.
Vintergrönan har knopp!
Rabarbern har tittat upp ur jorden
De rosaröda  skotten fyller mig med tankar...
På rabarberpaj och vaniljsås.

Frimärksträdgården 2012-03-24.

Men ännu finns det snö på min baksida.
Men den försvinner mer och mer var dag.
På framsidan är det redan bart.
Snödropparna har så smått börjat öppna sig.

Snödroppe 2012-03-24.

Snart dax att plocka in några.
Detta var mitt bidrag till Vårteckenutmaningen 2012.
jag önskar alla en skön vecka!
Zinnia  

Besök gärna!


5 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Härliga vårtecken!
Det är en underbar tid nu framför oss :)

Gunilla sa...

Riktigt många vårtecken har du hittat.
Nu går det framåt.

Ha en fin dag
Gunilla

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka härliga upptäckter och fina tankar du bjuder på ♥
Här har bofinken varit framme och käkat vid fågelbordet !
Ha det gott och njut av våren !
Kram Anneli ♥

penandparchment sa...

Tänk så mycket som händer över natten!
Helt otroligt.
Det är väl därför jag missar allt.
För jag tittar ju inte varje dag, men jag har inga söta små blommor här utan för heller ,-)))
Men fullt med blåsippor såg jag i Fredags, men det var dottern som såg dom ,mängder. Det var bara att titta till vänster ,-)))
Läskigt hur min stresshjärna inte uppmärksammar saker som sker!
Härliga bilder.
Ha det FINT STOR KRAM Primrose ,-)

Kathy sa...

I see spring is breaking through the winter! Gorgeous photos! Beautiful flowers! thank you for sharing with Home and garden Thursday,
Kathy