Gardening!

söndag 18 mars 2012

Todays Flower!

Praiyry Dawn 2011.
Idag blickar jag bakåt för jag längtar efter sommaren.
Våren har knappt börjat men jag längtar efter sommaren...
Åtminstone...
Just idag!

Prayry Dawn 2011.
Ursprungsplantan till min Prayry Dawn är efter min farmor.
Hon hade den i sin trädgård i Ulfshyttan Dalarna.
Den kom till Medelpad som rosskott till mina föräldrar.
En liten oanselig pinne.
Som inte såg mycket ut för världen.
Men den bjöd på en härlig överaskning.

Prayry Dawn 2011.
.
Den är härdig remonterar och har efter blomningen vackra nypon.
Som jag har förstått så är denna buskros släkt med New Dawn.
En tacksam klätterros som så många har.

Prayry Dawn 2011.
Prayry Dawn 2011.
Detta var mitt bidrag till Todays Flower.
Jag önskar alla en härlig dag!
Zinnia

Besök gärna!


8 kommentarer:

penandparchment sa...

Underbart, jag blir tårögd.
Jag längtar också efter sommaren.
Att känna blom och gräsdoft ute, se alla olika blommor.
Jag längtar......behöver alla färger jag kan få.
STOR KRAM och ha en skön Söndag du och Bosse.
Här regnar det idag ,-)
Primrose ,-)

Susie på Stjärnarve... sa...

Vem längtar inte efter sommaren en sån här ruggig gråmulen dag! så tack för det färgglada inlägget!!

Tina´s PicStory sa...

soooo lovely flowers! :)

Lisa Gordon sa...

Zinnia, this is gorgeous!
I especially love it against that beautiful blue sky.

Happy Sunday to you!

Margot sa...

Underbart vacker och somrig bild på en vacker ros! Precis vad som behövs en sån här gråmulen dag!
Ha det gott!

Unknown sa...

Så vakker rose , den har en så flott rosa farge.
Nydelige bilder , klem fra Marit.

Landbohaven sa...

Smuk rose. Dejlig farve.
Tak for kigget.

Randi sa...

Vilken lycklig överraskning! Ja, ibland förvånas man. Prairie Dawn är en underbar buskros, som blommar överdådigt.