Gardening!

lördag 3 mars 2012

SATURDAY SHOW OFF!

Snödroppar 2011.
Jag längtar, längtar...
Var morgon är jag på spaning..
Efter små gröna spjut.
Som skjuter upp genom snön.
Tills vidare får jag njuta av bilder från sommaren 2011.
Men snart blommar snödropparna.
Även hos mig.
Våriris, krocus och porslinshyacint våren 2011.
Det är en härlig tid.
Då ljuset återvänt.
Med ett allt längre dagsljus.
Solen värmer och det är takdropp.
Jag smälter som snön när jag ser det första gröna för 2012.
Jag önskar alla en härlig helg!
Zinnia




Besök gärna!


3 kommentarer:

Randi sa...

Helt fantastiskt vackert med snödroppar, som sträcker sig upp genom snötäcket. Det ser jag aldrig här. Nu har vi barmark och gräset är grönt...just nu...man vet ju aldrig om snön gör en ny entré.
Önskar dig en fortsatt skön helg!

Jennifer @ Town and Country Living sa...

Beautiful! I love early spring flowers.

Puumuli sa...

Än så länge får också jag vänta på vårblommorna att titta fram - vi har ca 50 cm snö på marken...

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli