Gardening!

onsdag 14 mars 2012

Snö och snödroppar!

Snödroppe 2012-03-13
Denna tid på året är ytterligheternas tid.
Snö och härliga vårtecken om vart annat.
Vid väggen blommar snödroppar men...
Min övriga trädgård ser ut så här...

Trädgården 2012-03-12
Vägarna börjar få barmark.
Men fortfarande finns det gott om hala fläckar.
I skidspåret är det ännu vinter.

Skidspåret 2012-03-13
Solen är stark och dagarna är mycket längre.
Det är skönt att kunna gå i dagsljus på middags-promenaden. 
Bosse gillar att snön bär mest överallt på morgonen.
Men längre fram på dagen så sjunker även denna lilla parvel ned i snön.

Bosse 2012-03-13
Men oavsett mängden snö så är det vår.
Syrenerna visar vårtecken liksom rosorna.

Syren 2012-03-13
Videkissar blir allt vanligare och jag spanar efter tussilago.
Den och blåsippor har synts i Sundsvall.
Så det är möjligt.

Våren 2011.

Detta var mitt bidrag till Home and Garden Thursday.

Besök gärna!


5 kommentarer:

penandparchment sa...

Har ni redan tussilago och blåsippor. ,-)
Det kanske vi har här med,ja tussilago finns det många av nu,längs med vägkanten i solen där lyste det gult.
Någon blåsippa har jag inte sett,det finns ett ställe dom brukar visa sig först på, men där har vi ännu inte varit.
Ni har mycket snö kvar ser jag, här är det nu barmark ,-)
Lika soligt och härligt ute,-) Vilka ljuvliga dagar.
Bosse är så söt, visst är det kul med snö Bosse, men vänta,det kommer härliga tider...det är ju första sommaren för honom! ,-)))
Jättefina bilder ,-)
Ha det fint! STOR KRAM Primrose ,-)

Sofie sa...

Vilka härliga bilder som andas vår! :)

Kram, Sofie

Kathy sa...

I love gorgeous winter scenes - you've captured them beautifully as well as the promise of spring! Thank you for sharing with Home and Garden Thursday,
Kathy

XoXo sa...

beautiful photos, i esp liked that 3rd one.

Karoline Cino & Alf sa...

Har ingen aning hur jag hittade hit. Men när jag läser och tittar på bilderna så inser jag att vi bor på samma gata :) Världen är liten. Fin blogg.

/ Karoline & Grabbarna