Gardening!

fredag 23 mars 2012

Blooming Friday!



Katarinas tema denna fredag är fotogenique.
Ordet står för lättfotograferad och snygg på bild.
Imorse gick jag ut för att hitta detta tema.
Rosorna jag köpte igår var en bra utgångspunkt.
Det mjölkaktiga ljuset i motljus ger en drömsk känsla.

Utan motljus får rosorna ett helt annat uttryck.
Åtminstone är det min åsikt.

Den första bilden var inte inte inställd på makro vilket...
Gjorde bilden oskarp.


Just nu är jag barnvakt till mammas och pappas lilla Victor.
Han och Bosse är tacksamma att fotografera.
Nedan tre exempel.

Victor och Bosse 2012-03-23.

Victor 2012-03-

Victor 2012-03-23.

Detta var mitt bidrag till Bloomimg Friday och Fertilizer Friday!
Jag önskar alla en härlig helg!
Zinnia

Besök gärna!



18 kommentarer:

Anette sa...

Härliga rosor. Jag gillar första bilden mest, och så blicken i den sista. Förstås!
Ha en fin helg!
/Anette

Charlotta sa...

Härliga bilder, både blommor och hundar. :)
Ha en skön helg!

Gunilla sa...

Vilka fina rosor. Och hundarna är ju så himla gosiga.

Önskar dig en riktigt fin helg
Gunilla

penandparchment sa...

Jag älskar också att fota blommor i motljus, bilden blir skir ,-)
Underbart vackert blir det ,-)))
Dina rosor ser helt underbara ut!
Vilka härliga kompisar ,-)))
Dom är så söta båda två,Victor och Bosse ,-)))
Så olika till utseendet.
Det är kul.
Fina Vänner, det är gott att ha en hundvän också tycker dom säkert ,-)
Allt gott önskar jag.
STOR KRAM Primrose ,-)

Laila sa...

Fina rosor! Den sista bilden på Viktor är superbra - jag tycker det är svårt att fotografera hundar men du lyckas verkligen!
Ha det gott!/Laila

Unknown sa...

He he Victor og Bosse er to herlige skruer, en liten og slank og en med litt tettere kroppsform ,,stilig familiebilde,,

Nydelige roser og bilder , lys rosa er så vakkert til de grønne bladene.

God helg og klem fra Marit.

Annemor sa...

Nydelige roser. Du har virkelig fått ur detbeste fra dem. Hundene var bonusbilde.
God helg.

A Garden of Threads sa...

Pretty roses.

Leena sa...

Härliga bilder på rosorna! Också roligt att läsa om motljus och annat som påverkar, jag håller på lär mig och suger i mig allt .. Och en så fin modell du hade till de sista bilderna, en riktig charmör!
Ha en skön söndag!
Leena

Anette sa...

Riktigt romantiska blommor och med den söta vasen så ojojoj. Fast det är klart att Viktor och Bosse var ju ena sköningar! /Anette, "hundmamma" till 2 damer

Lotta sa...

Vilken härlig tolkning på olika godingar!

ulla laiho sa...

Vackra rosfoton och helläckra hundar.

Puumuli sa...

Fina bilder - både på rosorna och hundarna! Ha en skän helg!

Kram
Sari från Puumuli

Berit sa...

Fina bilder , helst på hundarna:)
Ha en alldeles underbar helg!!

AnnA sa...

Godkväll!
Vilka underbara hundporträtt, och lille Victor är verkligen fotogenic!
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA

carinaon sa...

Åh, vilka fina bilder du visar! Rosorna är bedårande och hundarna jättesöta.
Ha en underbar helg,
Carina

Mias Trädgård sa...

Härliga rosor, men frågan är om inte vovvarna är mer fotogeniska? Ha en fin helg! :) Mia

Auksė sa...

Rose in the background of snow looks amazing !

Aukse