Gardening!

måndag 12 mars 2012

The Creative Exchange!

Blomsterlandet 2012-03-08.


Bellis perrenis heter den söta blomman på latin..
Namnet är verkligen passssande.
För den är vacker!
Det svenska namnet Tusensköna känns poetiskt.

Blomsterlandet 2012-03-08.

Påsken 2009  gjorde jag en underbar resa till min väninna i Skåne.
Hon bor i Helsingborg.
Många utflykter blev det.
Att som norrlänning vandra i denna vårskrud.

Sofiero påsken 2009.
Kändes som ett stort privilegium.
När jag väl kom hem till norrland...
Fick jag uppleva våren på nytt.
Vårt land är verkligen avlångt.
Jag önskar alla en härlig vecka!
Zinnia

Sofiero påsken 2009.
Detta var mitt bidrag till The Creative Exchange!

Besök gärna!


5 kommentarer:

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Herlig vårstemning, Så vakre blomster :-)
Ønsker deg en fin dag :-) Anita

penandparchment sa...

Så söta färgglada små blommor!
Färg har fått en stor betydelse för min hjärna ,-)
Då lickar den till,lite......
Danska är svårt, men jag skrev ena versen i bloggen,den jag kände igen mig i ,-)
Soligt ute, har blivit en härlig vana!
Ha det FINT! STOR KRAM Primrose ,-)
Skrev nyss,men hade då glömt att logga in mig,så det försvann ,-)))

Lisa Gordon sa...

I have never seen flowers quite like these Zinnia, and they are just wonderful!

Thank you so very much for being a part of The Creative Exchange.

Have a wonderful day, and I'll still be seeing you in "Blogland!"

lisa.

Gunilla sa...

Härliga vårbilder.
Bellisen är en riktigt söt växt men den fröar av sig otroligt mycket så jag får jobba för att hålla den i schack.

Ha det gott
Gunilla

Helens trädgård sa...

Håller med om att Bellis är en supersöt liten vårblomma.
Brukar köpa och plantera den i mina vårkrukor.

Ha det bäst!