Gardening!

fredag 2 mars 2012

Fresh Cut Friday

Månadens bukett!

Vintermånaden har övergått till vår.
Det känns i luften.
Solen värmer.
Ännu ligger snö och is i skog och mark men...
Jag har sett videkissar och min timjan har tinat fram.
Polstjärnan har skjutit små vinröda skott.
I tidningen läser jag om att vårlökar börjat sticka upp i Sundsvall.
Jag spanar ivrigt var morgon efter detsamma...
I min egen lilla trädgård.
Var vecka köper jag tulpaner.
I allehanda färger och variationer.
Jag handlar alltid buketterna på Lidl.
Ty de står minst en vecka ofta lite längre.
Blomsterhandeln är sällan bättre än Konsum och ICA.
Tulpanerna är svenskodlade.
Det är en sannerligen härlig tid vi går till mötes.
Med allt ljusare kvällar och mornar.
Jag längtar till barmark.
Frökatalogerna bjuder på all sköns godis men..
Jag lärde mig från ifjol att...
Anpassa efter min energi.
Som tyvär är låg men..
Luktärtor och tagetes  är självklara.
Att så lite är ochså en glädje.
Jag sår direkt i kruka vilket minskar arbetsmomenten.
Känsliga växter med mycket pyssel.
Avstår jag ifrån.
Idag lär det bli en härlig långpromenad.
Ty solen skiner och det är plusgrader. 
Jag önskar alla en härlig helg!
Zinnia
Bosse spanar in tulpanerna.





5 kommentarer:

Sonia sa...

Your tulips are gorgeous...love the color and your sweet doggie too! Enjoy your weekend!
Miss Bloomers

Beth sa...

Your tulips are beautiful! Love hearing the birds singing on your blog too! Makes it feel like spring. Despite that, it's snowing outside my window. :-(

Unknown sa...

Oh My GooDness! These are so pretty. And I love how you showed them against the snow. It is the perfect reminder that Spring is on the way! :) Thank you for adding this great post and linking up for Fresh-Cut Friday. I'm so glad you did! :)

Enjoy!
~Liz

Blooming Rose Musings sa...

Your tulips are so beautiful and so is your sweet little dog. It's so nice to meet you.
I hope you have a wonderful weekend.

Suffia sa...

Beautiful tulips, love the bright color.