Gardening!

lördag 14 maj 2011

Saturday show off!


Det regnar och åter regnar!
Ganska skönt...
Att mysa med en kopp varmt te!


Att markerna dessutom behöver regn gör...
Inte vädret sämre.
Tvärtom!
Allt känns nytt.


Bäckarna fylls och det är vår!
Den gula kabelekan har...
Precis börjat blomma!
Märkligt namn har den.



Min lilla trädgård håller närapå andan ty..
När solen väl återkommer då...
Lär det explodera.
Massvis av tulpaner är närapå sprickfärdiga.
Snart, snart...
Slår de ut i blom.
Somligt blommar redan.
Trots regn och rusk.


Bergenian går det alltid att lita på.
Numera uppskattar jag denna växt.
Att den är dessutom är vintergrön. gör...
Ju saken än bättre.

Fler perenner som blommar är bland annat den sibiriska nunneörten och viol- primulan.
Till detta kommer allehanda vårlökar.
Nu håller jag på Eric Saade ikväll!
Jag önskar alla en trevlig helg!
Kram!
Zinnia



Detta var mitt bidrag till Saturday show off!
Besök gärna!

2 kommentarer:

Larry sa...

I especially like the beautiful tulip photo! L

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ja, himlarns vad det regnat senaste dagarna. Det behövs såklart... och allt känns så friskt och klart efteråt.... Men nu får allt solen komma tillbaka tycker jag :-) Vad mycket fint du har som blommar hos dig!

Ha en fin söndag!
Kram
Charlotte