Gardening!

lördag 7 maj 2011

Saturday show off!

Bilder från min lilla "Frimärksträdgård" från den första veckan i maj.
Jag har valt dem utifrån vilka jag jag gillar bäst.
Samt vilka är mesta vår just nu!


Mina fönsterkorgar är fyllda av lilablå penseèr och påskliljor.
Av sorten tête a tête.
Korgarna är desutom pyntade med videkissar, lite vitmossa samt stenar.


Blåstjärnan gör sig så vackert mot den grå gruset.
Den randiga tulpanen gör mig allmänt glad!
Den ser så pigg ut!
Lite som en isglass med smak av apelsin och persiska.


På baksidan blommar röda tulpaner!
De gör sig bra mot den gröna fonden av vårkrage som ännu inte blommar.
Syns dock ej på denna bild.


Igår offrade jag tre till en liten vårbukett!




På baksidan blommar det för fullt med olika vårlök.
Blan annat den söta men vanliga scillan.


Snödropparnas har snart blommat klart.
Men ännu blommar några.


Perennerna börjar göra entreè.
Först ut var bollvivan.

Morgonkaffet intas nu med vacker vy!
Denna lördagsmorgon var det dessutom varmt!
Tid bara för att njuta!


Detta var mitt bidrag till Saturday show off!
Besök gärna!

3 kommentarer:

Puumuli sa...

Så härliga vårbilder! De där är verkligen sköna att se på.

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Gunilla sa...

Vilka fina vårblommor , nu är det en fantastiskt fin tid.

Jag har en sak till dig på min blogg om du vill .

Ha det gott
Gunilla

Med fingrarna i (j)orden sa...

Härliga vårbilder. Hos oss är scillorna redan förbi, men var tid har ju sitt!
Eva