Gardening!

onsdag 11 maj 2011

En solig majmorgon!


I trädgården står växter och blommor i kö.
Var dag bär på något nytt!
Igår slog den första vårkragen ut.


Även kallad det konstiga namnet Gemsrot.
Solig är den.
En blomma att bli glad åt!


Mina rosa och vitprickiga stolsdynor gör mig på gott humör.
Likaså min nya blommiga mugg.
Den passar perfekt till frukost i trädgården.


I år finns det en lämplig plats av sten...
För två söta fynd..
Jag gjorde ifjol

Visst är de söta?
Köpta för nästan inga pengar alls
De värmer mitt hjärta och.gör mig glad.
I trädgården finns det gott om fåglar och fjärilar.
Fåglarna är inte rädda för mig så jag kan titta på dem och de på mig.


Naturligtvis har jag ett litet fågelbad.
Jag brukar ha badgäster men främst sitter de på stenen och dricker vatten..
Jag har ibland besök av den större hackspetten.
Den vill äta på talgbollen.
Nedan en suddig bild på en liten pilfink.
Bilden är från ifjol.



Jag matar fåglarna året runt.
Dock med ett undantag...
Vilket är på högsommaren.
Då ungarna borde vara utflugna.
Jag önskar alla en riktigt härlig onsdag!
Varm Kram!
Zinnia





Inga kommentarer: