Gardening!

måndag 4 augusti 2014

Liljor, rosor och några pilfinkar!


Therese Bugnet
Två tacksamm och friska buskrosor är den Canadensiska rosen Therese Bugnet och Praire Dawn.
Båda remonterar och doftar precis lagom.
Therese Bugnet finns även i vitt.
Båda är härdiga till åtminstone zon 5.
Rekomenderas för den som vill ha lättskötta rosor.

Prairy Dawn

Trädgården en vanlig måndag!
 I våras köpte jag två billiga rosor på Blomsterlandet, Koningen von England och Garden Princess.
De skall endast vara härdiga till zon 3 men...
De kostade trots allt bara 9:90kr
Så om de blott blommar en sommar så må var det hänt.

Koningen von England!

Garden Princess!
Garden Princess!
En väldigt härdigt och frisk klätterros är Polstjärnan.
Den är söt i mitt tycke!

Polstjärnan!
Nedan kommer en drös orinent- vallmo i olika färger! 
Jag gillar liljor men..
Lijebaggarna de rackarna är glupska.
De ger inte upp trots en väldigt het sommar.
Jag vet inte hur många jag har plockat men..
Det kommer ständigt nya.




















Pilfinkarna är just nu väldigt förtjusta i min trädgård. 
Nedan  tre av dem!



Nu är det dags för en kopp kaffe!
Härligt en sprillans nya dag.!
Välkommen sköna måndag!



3 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Har både Therese och Louise Bugnet, men är väldans besviken på dom. Men...det kanske är FÖR varmt och torrt och soligt här i zon 1!?
KRAM
Susie

Zinnia sa...

Det är märkligt med växter. Jag har alldrig några problem med dem medan Peace- rosen och Bonnican for väldigt illa när jag hade dem.

Anonym sa...

Härlig trädgård, tycker inte att en trädgård ska vara alltför välskött, din har charm och mycket vacker tycker jag ,-)
Fina fåglar o söt igelkott, dina blommor är bedårande ,-)
Är ganska slut efter semester psykiskt den här gången.
Härligt med all värme vi fått, ta hand om dig, STOR KRAM Primrose ,-)