Gardening!

måndag 28 maj 2012

Vårteckensutmaningen 2012

Våren går mot sitt slut och försommaren är…
Alldeles om hörnet.
Denna Pingshelg har varit varm.
Shorts och linne har varit standard hos mig och hos mina grannar.
Trädgården har exploderat.
Nu är tulpansäsongen i sitt esse.
Yellow Teatime 009
Själv har jag inte varit så pigg men…
Att titta på alla blommor likt…
Tjuren Ferdinand det klarade jag.
Min lilla trädgård är i sanningen min njutning och glädje.
Rabarbern är färdig att plockas..
Planen idag är att..
Göra paj.
Yellow Teatime 043

Pärlhyacintherna är underbara i sin djupblå färg.
Förgätmigej är mer diskret men för den skull inte mindre ljuvlig.
Blommorna har i sanningen alla sitt eget unika uttryck.
Precis som vi människor.
Islandsvallmo är en sådan blomma som gärna varierar sig i såväl färg som form.
Mina dubbla fransiga är häftiga.
Men de enkla är ochså söta.

Islandsvallmo 012 Vårblomm 013

Jättetörelns limefärgade blommor har börjat blomma.
Namnet är ständigt ett huvudbry för mig.
Det jag vet är att den är släkt med Julstjärnan och kaktusen High Chaparall.
Yellow Teatime 037 Yellow Teatime 038
Detta var mitt bidrag till Vårteckensutmaningen 2012 och Tuesday Garden Party.
Jag önskar alla en skön vecka!
Zinnia
Besök gärna!


Oreegountuesday-garden-party-button

12 kommentarer:

Margot sa...

Härlig blomning! Efter värmen vi haft den senaste tiden känns det nästan som sommaren är här!
Ha det gott!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Jaaaa, nu är allt så vackert!!! Skönt med värmen i helgen. Men jisses vad kallt och blåsigt i dag.

Kram
Charlotte

Jami @ An Oregon Cottage sa...

Your flowers are lovely! I hope you enjoyed your rhubarb pie- I've got some in the garden ready to be used as well. :-)

Caroline sa...

Vacker blomning, och din vallmo är himla tjusig!

Caroline

poppilinnstudios sa...

Your flowers are gorgeous! I love the poppies.

Unknown sa...

Beautiful blooms in your garden!

Athena at Minerva's Garden sa...

Your flowers are beautiful--I especially like the orange poppies!

Brenda Pruitt sa...

I just moved here 7 months ago. Told myself yesterday I sure want to get tulips planted next fall. Just love them.
Brenda

Unknown sa...

Hei Zinnia.
Så mye fint som blomstrer hos deg ,
de gul\orange er bare så nydelige(jeg er litt svak for den fargen)

Når jeg vill ta bilder mot himmelen bruker jeg skjermen på speilreflekskamera som jeg kan still ut i vinkel ,og så må jeg jo bøye meg litt ned.

Ha en fin kveld , Marit.

Kathy sa...

Hello! The world seems so much more cozier when I see familiar blooms in far off lands - your garden is just too beautiful! I do appreciate you sharing with Home and Garden Thursday,
Kathy

Merja sa...

Fina bidrag. Töreln blommar hos mig med och håller med om namet:/
Ha det gott!

Rosor och ruiner sa...

Ja, nu är redan våren slut, just som den började känns det som! Lite snopet vad fort det gick...
Tack för goa ord inne hos mig! Ha det gott och hoppas du snart blir piggare!