Gardening!

tisdag 1 mars 2011

Vår...längtan!

Snart snart...tittar de gula solarna fram!


Den första tussilagon!
Jag gillar vintern men…
Våren den är så…
underbart spännande….

Fylld som den är av…
överaskningar!
Att var morgon gå på upptäcksfärd!
Att gå och spana…
Spana efter de första vårfåglarna och vårlökarna.
Min lilla ”frimärks- trädgård” vaknar till liv…
Efter den långa vintervilan.
Att få vakna till vårkvitter…
Känns som en lyx!
Skåda fågel och upptäcka ”vårnytt”…
Naturen bjuder upp!
Till alla upptänkerliga äventyr…
För den nyfikne.
Glädjen att se årets första bofink i närområdet är är stor.
Åtminstone om man heter Solstråle.
Att se rödhaken och koltrasten spatsera omkring i min trädgården är….
Stort!
För mig!
När väl sädesärlan kommer…
Är det nästan sommar.
Att invänta olika blommningar…
Somliga kan dröja rejält för…
Vinterns ger ofta våren en rejäl dust på sluttampen.
Sen…
Exploderar det!
Sommaren är ett faktum.
Alla blommor och de första vårfåglarna…
Det är en så spännande tid om än…
Hektisk!
Ja visst!
Men så spännande!
Det sprudlar av liv i såväl vårbäckar som i fågelbon!
Det är som allt levande följer devisen…
Skynda , skynda…
Kram!
Till dig och mig!
Zinnia

1 kommentar:

"Jumemi" sa...

Åh vad jag längtar efter allt det där som du skriver om. Och vad härligt att få höra fåglarna här nu ikväll. :) På våra senaste promenader på jobbet har barnen stannat och sagt "titta" fast de menar "lyssna"... och så lyssnar de ivrigt och säger "titta fågel"... fast vi inte ser dem utan hör dem. Det ÄR så härligt och jag vill bara pussa sönder barnen när de säger så och göra såna upptäckter. Två-åringar.... fantastiska! Kramar i massor till dig.