Gardening!

lördag 19 mars 2011

En bukett vår!

Glädje i vårsolen!

Lite sol och lite blommor gör mig glad!
En bukett påskliljor till en kostnad av 14:50:-.
Känns som ett fynd!
Nu pryder de mitt lilla trädgårdsarrangemang.


Ett trädgårdsbord med böcker och plats för en kopp te.
Dörren kan vara öppen...
Om vädret tillåter.
En trädgårdsplats är skapad.


Något jag mer köpte med mig från butiken var en bit ingefära.
Som först skall få ligga i fönstret och skjuta skott.
Därefter skall den ner i jord.


Om tidningen Allas har rätt så...
Skall det sen kunna bli en planta.
Bladen skall smaka som roten.
Ingefära blommar med ljuvligt rosa blommor.

Det var många år sedan jag odlade smörgåskrasse.
Nu är jag äntligen  på gång.
Jag ser redan fram emot...
Första skörden.

Tagetesen "Jollly Jester" har redan börjat spira.
Den sorten är verkligen tacksam.
Den är hög men gracil.




Den tillhör de gammla frösorterna.
En annan sort jag gillar är Mr Majestic.


Den är kort i rocken och lite robust.
Carmen  är ytterliggare en sort jag gillar
Tacksam både i kruka och rabatt.


Ute ligger ännu snön men..
I mitt sinne..
Är det vår!
Kram!
Zinnia








5 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ser att vi båda frossar i påskliljor och pysslar med sådder idag :-) Visst har solen varit underbar!!!

Kram
Charlotte

Katarina sa...

Vilken underbar idé att ordna en liten trädgårdshörna inomhus!

Puumuli sa...

Det behövs så lite för att man blir på gott humör!

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

"Jumemi" sa...

Solen skiner idag här o det rinner vatten o töar snö överallt...men inga gula "sötnosar" i backen ännu. Njuter av dina här istället. Spännande med ingefäran - skriv mer om hur det går med den sen. Kramar!!!

Judy sa...

I admire people with the patience to start seeds like that, since I don't have it... I love the marigold flowers, though!