Gardening!

söndag 16 maj 2010

Kommer sol kommer regn...

Text från zoomin som läggs ner mars 2011.

Bilder saknas

Kommer sol kommer regn....

 Gårdagen var en försmak av...

sommaren!


men idag..

Ett stilla vårregn fälldes i min lilla "frimärks- trädgård"!
Solen sken och det var varmt.
Morgonkaffet under balkongtaket blev en njutning.
Sen kom det mera regn och då kom kylan...
Jösses...
Vad fort jag blir...
Bortskämd av värmen.
Andra koppen kaffe intogs i soffan.
Att titta ut...
Räckte mer än väl...
För mig.

Tagetesen har börjat få knopp!

Buskkrassen växer så det knakar

Persilja färdig att plocka!

Luktärtor på gång.

Trångt är det.

Sparvarna har fått flytta ut.

Söt tulpan som gick av när jag rensade i rabatterna.
Men den pryder nu mitt sovrum.

Bollvivan är en liten skönhet.

Men även den lilla viol-primulan är söt.

Ännu blommar vårlök som scilla...

Porslinshyacinth.

Vad gör hon nu då?

Vad är det månne där?

Jag tittar ochså!

Minsann en vintergäck som blommar!

Akleja på gång!

Det blommar och...

Blommar men...

Knäckemackan är betydligt mer spännande!

Det tycker även jag!

Men varför skall hon fota hela tiden?

Jag ger upp!

Nu scrappar hon istället..

Det är skönare.

Att ligga och ta en liten siesta.

Japp!

Trevlig söndag önskar Zinnia med vänner!
Kram!
Till dig och mig!
Zinnia 


Söndagen den 16 maj 2010 

Inga kommentarer: