Gardening!

lördag 8 maj 2010

Solig trädgårdsdag i maj!

Inlägg från zoomin som läggs ner i mars 2011.

Vissa bilder saknas.

Solig trädgårdsdag i maj!

Minus plus minus blir = plus!

Tack vare de kalla nätterna med minusgrader och frost så...
Hinner jag nu...
Stanna upp och lukta på blommorna!
Snödroppen har en ljuvlig doft.
Hur många tar sig tid till detta?
Våren brukar ju vara en hektisk tid men...
Inte i år!
Allt är sent så...
Det är inte bråttom.
Idag var det första morgonen..
Jag satt i min mormors- hörna.
Det är den del av trädgården...
Där jag bland annat har rosor och kaprifol.
Jag satt och njöt med min kaffekopp.
Igår låg det snö kvar där..
Men nu är den väck.


Mira hon njöt ochså men...
På sitt alldeles eget vis hon...
Hypnotiseras av humlorna.
Sen vill hon dessutom..
Jaga dem...



När jag är i trädgården så...
Blir jag inspirerad.
Sax och sekatör kommer i bruk.
Arbetet fyller mig med ett sällsamt lugn.
Jag känner samhörighet med Moder Jord.
Just på denna plätt gör jag skillnad.
Jag luckrar jorden med min lilla trädgårdskratta.
Jag går med lövräfsan och räfsar upp fjolårets gräs.
Nu är det dags för mitt eftermiddagskaffe!
Kram!
Zinnia


Lördagen den 8 maj 2010 

Inga kommentarer: