Gardening!

tisdag 8 juni 2010

Ett vattenblänk i det gröna!

Text från zoomin som läggs ner i mars 2011 
Somliga bilder saknas.

Ett vattenblänk i det gröna!

Primulor, påskliljor ännu blommar de...


Ett vattenblänk i det gröna!
Från mitt fönster ser jag det lilla vattenblänket.
En reflekterande punkt i det gröna.
En plats för stillhet och eftertanke.
Den lilla stenen är en badsten.
Badsten för de vingburna trädgårdsgästerna.
En källa med alltid friskt vatten.
Skatorna badar utan sten men..
De mindre badgästerna som talgoxar och blåmesar...
De nyttjar stenen.
Olika är våra behov.

I djurvärld som i människovärld.
Nötväckan lämnar inte gärna talgbollen.
Domherrarna käbblar ofta med henne.
              
För de vill åt solrosfröna.
Fjärilarna och humlorna suger nectar i de allehanda blommorna.
De bjuder mig på sällskap och underhållning.



 

Oranga blommor lyser upp med en fond av pärlhyacinth.
Det är den vackra nejlikroten.
En tacksam perenn med vackra blommor och blad





Tulpanerna bjuder på ett sista cresendo i färg och form!
Jag önskar en god kväll med ett axplock av de som blommar just nu!



Varm Kram!
Till dig och mig!
Zinnia!


Tisdagen den 8 juni 2010 kl

Inga kommentarer: