Gardening!

torsdag 10 juni 2010

Glädjestänk i vardagen!

Inlägg från zoomin som läggs ner i mars 2011

Bilder saknas!

Glädjestänk i vardagen!

torsdagen 10 juni 2010

Små buketter av blommer och blader...
Förgyller mitt hem...
De lyser upp lite varstans!
Några avbrutna pärlhyacinher...
Bilda en enkel men söt bukett.

Två avbrutna narcisser bildar.
Ett sött arrrangemang.
Med blad från ligularia.
För mig är bladens färg och form lika viktiga.
Blomman är bara en del av helheten.

Vatten och ett tänt ljus som flyter....
Blir med några pelargonblommor.
En sinnebild av stillhet och vila.
Det är inte Tivedens röda näckrosor men...
Det är vackert!

En ensam pingstlilja speglar sig i min mormors mors pigtittare.
En bladkrans av ligularia- blad omger Pingstliljan.
Likt ett uppvaktande hov sluter de upp...
Kring den sköna .



Ett ensamt bajonetblad bildar en trio med två djupröda tulpaner.
Två tulpaner nyss komna från trädgården.
Där de två vuxit på ett malplacerat ställe.
Mitt i ett potatislandet.
Nu har de hamnat rätt!




Vad kan man mer begära?
Än dessa vackra ögonblicksbilder!
Som förgyller mitt hem.
Lite här och var!
Det är lycka!
Lycka med stort L!
Varm Kram!
Till dig och mig!
Zinnia


Torsdagen den 10 juni 2010 kl. 06:04


Inga kommentarer: