Gardening!

tisdag 22 januari 2013

Trädgård i stillhet!


Min trädgård januari 2013!
Ljuset når ännu inte riktigt fram till min trädgård.
Solen står ännu för lågt men..
Snart bär det till med snödroppar och annat godis.
Redan i februari brukar dessa sötnosar dyka upp!


Tätt följd av krocus och vintergäck!


Med temperatur när -30 grader är fågelbordet en nödvändighet för småfåglarnas chans att överleva.
Jag matar med nötter, solrosfrön och talgbollar.
Solrosfröna har en strykande åtgång.



I mitt kök har jag gjort vår med vita och gröna nyanser.
Vita spetsgardiner och mycket grönt och blått känns frächt och nytt efter höstens röda.


I sovrumet fejkar jag vår med hjälpav  konstgjorda snödroppar.
Kanske inte det mest optimala men..
Det ger en känsla av vår i ett övrigt skuggigt rum.
Vasen är dock väldigt vacker.
Den har jag ärvt efter min gammelmoster.


Något som sätter färg på vardagen denna tid på året är alla tulpaner.
Jag tycker att en femtiolapp varje vecka är väl investerade kronor.
Jag längtade vita men de som såg bäst ut var de röda.
Färgen ändras under veckans gång till att allt mer bli rosarött.


Nu på torsdag har Blomsterlandet i Sundsvall Tulpanfestival.
En bukett tulpaner och vårlök i minikruka är min plan.

Krokus 2012.
Några eftersläntrande bilder från i jul- och nyårshelgen.
Två underbart vackra amaryllisar båda inköpt på ÖB för 39:- vardera..
Den första härligt polkagrisrandig och den andra ljust rosa.





Själv har jag blivit piggare!
Ljuset spelar roll!
För min del väldigt mycket.
Jag önskar alla en skön vecka!
Zinnia
 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ,-)
Vilka blommor, polkagrisrandiga har jag aldrig sett, men vackra var dom!
Har nåt fel på datorn Grrr.-(
Får nog sätta in din bloggadress igen. ingen bild på min sida när jag kikade in.
Fina färger som väntar på våren har du ,-)
All gott, Ha det härligt både Du och Bosse!
STOR KRAM Primrose ,-)

Margot sa...

Visst märks det att vi går mot ljusare tider, riktigt härligt! Gillar inte kylan särskilt mycket så jag hoppas på mildare temperaturer! Jag vill också ha lite färg med vackra tulpaner inomhus nu i väntan på färg utomhus:) Förra helgen köpte jag två tulpanbuketter då jag inte kunde bestämma mig för bara en färg:))..men det var det värt!
Ha det gott!
Kram Margot

Puumuli sa...

Jag kikar in och önskar dig en trevlig alla hjärtans dag!

Kram
Sari från Puumuli