Gardening!

torsdag 28 juni 2012

Tuesday Garden party!


Jag älskar denna tid!
Det mesta frodas och växer.
Midsommar firade jag hos mina föräldrar.
Deras trädgård är en fröjd för ögat.


Min far har ordningställt ytterligare en damm.
För att skapa ett vattenfall har han användt gjutna rabarberblad.
Snyggt.
Jag har dock inga bilder att visa på detta för...
Jag glömde...


De är väldigt nöjda med sin paviljong.
Den är både ett smycke i trädgården och ett skydd...
Mot sol och regn.


Petunian ovan fick min mor på morsdag.
Min äldsta syster sa att det är årets petunia.
Den är vacker och den gula färgen känns speciell.
Min mor kompletterade med att köpa fler petunia.
Jag tror att de hon köpte heter...
Million bells.


Mycket händer i trädgården och mycket växer för skörd...
Senare under säsongen.
Pappas förodlade potatis blommar och snart...
Äter vi färskpotatais.



De baltiska vindruvorna har skapat många klasar.
Min mors kraftiga beskärning i höst...
Har gjort ett bra resultat.
Vindruvorna smakar otroligt gott.
De går absolut inte att  jämnföras med de...
Man köper i butik.



Fruktträden och bärbuskarna verkar ha haft...
En gynnsam start på säsongen.
Det ser ut att bli rikligt med körsbär och äpplen.

Äpplen på gång!

Äppelträdet är över hundra år gammalt.
Det ger en väldigt god höstfrukt.
Vi vet tyvär inte namnet på äppelsorten.

Körsbär på gång!

Röda vinbär på gång!
Mina föräldrar odlar även sallad, morötter, rädisor och mycket mer.
En självklar favorit för mig är deras gurkor och tomater.
De brukar få en riklig skörd under säsongen så..
Jag brukar få av dem.

Tomater på gång!

Förutom allt som går att äta i deras trädgård så har de vackra planteringar.
Nedan ett axplock av deras vackra blommor.








Jag önskar alla en skön helg!
Zinnia

Besök gärna!


3 kommentarer:

GardenOfDaisies sa...

Your garden is delightful!

Fishtail Cottage sa...

I loved scrolling thru every photo...so pretty! thank you for linking up your post and sharing with the rest of us gardners over here at Fishtail Cottage's Garden Party! xoox, tracie

debra sa...

Such beautiful flowers ! :)