Gardening!

torsdag 19 april 2012

Home and Gardening Thursday!


Årstiden är precis som det brukar vara...
Omväxlande och oförutsägbar.
Med andra ord typiskt aprilväder.


Vårlökarna har fått ett täcke av vitt snö på sig.
Tur att vårlökar som krocus och vintergäck är så skapta...
Att de tål häftiga temperaturväxlingar och väderskiften.


Något som är dock är väldigt härligt är...
Att det numera är ljust mycket länge.
Den nordiska natten är ljuvlig.
Den ljusa natten får fritt svepa in mitt sovrum.


Min önskan är att åter få stöka i trädgården precis som...
Jag gjorde förra helgen men..
Snön är i vägen.
Jag får ge mig till tåls.
Snart!!!!!


En liten vårgrupp har jag skapat på min baksida.
Froståliga blommor är räddningen...
För en vårlängtande själ som jag.


Till min uteplats har jag köpt ytterligare en korgstol.
Ikeas Agen är en prisvärd  korgstol för ringa 299:-


Den är väldigt skön att sitta i och den är dessutom stapelbar.
Jag längtar att min clivia skall börja blomma.
Den är ju så vacker.
Jag spanar ochså in mina bladkaktusar efter de efterlängtande knopparna.
Min syster har knoppar men ännu inte jag.

Min systers bladkaktus!
Jag önskar alla en riktigt skön helg!
Zinnia

Besök gärna!



9 kommentarer:

penandparchment sa...

Ja, vårlängtan har jag också ,-))
Tur att man inte känner så här i November, men det är väl för att våren är så nära nu ,-)
Vackra blommor!
Fin korgstol ,-)
Du gör det så mysigt runt omkring dig ,-)
Skulle gärna haft dina gröna fingrar ,-)
Ha det jättefint Bosse och du ,-)
STOR KRAM Primrose ,-)

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst längtar man efter den varma sköna våren nu, men det vårblommorna står extra länge nu på grund av kylan - och det är ju alltid positivt!

Beth sa...

Hi Zinnia! I adore your yellow primula and daffodil basket! I am a big primrose fan...I don't have many yet, but someday I will...
Hugs, Beth

Tootsie sa...

I thank you so much for linking in this week. It is an honor to host Friday's Flaunt and meet new friends and visit the regulars (who are like old friends) who share. I always feel so privelaged to know that inspiration is just a click away when need a bit of a boost for my spirits! It is a pleasure to tour and see all the gorgeous blooms...landscapind and ideas that all the participants share, and I appreciate each and every link and comment! I have shared your post today with my facebook page for Tootsie Time. I hope you will link in again soon!
(¯`v´¯)
`*.¸.*´Glenda/Tootsie
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.

deb sa...

Beautiufl Blooms!!
*hugs*deb

Anonym sa...

Vilken inspiration med dina fantastiska foton av blommor, av olika slag och i olika miljöer.

Lenas Trädgårdsrum sa...

Härliga vårbilder och underbart med fågelkvitter!


Kram Lena/Lenas Trädgårsrum

Kathy sa...

Hello Zinnia! The crocus in the snow looks beautiful! This has been an interesting spring! Yesterday it was cold today like summer! Lovely post - I appreciate you sharing with Home and Garden Thursday!
Kathy

The Charm of Home sa...

Very pretty! Thank you for joining me at Home Sweet Home!
Sherry